2011. június 20., hétfő

Update sajtos stangli

Annak, hogy ez a recept felkerül ide, története van. Az egész úgy kezdődött, hogy volt Nekem egy nagyon jó sajtos stangli receptem amit átalakítottam szénhidrát barát verzióra. Ez viszont nem most történt, hanem hónapokkal ezelőtt..... Először valamikor még márciusban készítettem el, de aztán nem tudtam közzétenni, mert nem emlékeztem pontosan hogy mennyi tejet öntöttem a tésztához. Gondoltam sebaj, majd meg sütöm mégegyszer.... Aminek el is jött az ideje, mégpedig húsvétkor. Akkor már emlékszem, hogy nagyon odafigyeltem, fel is írtam, sőt még le is fotóztam újból a péksütit, de aztán (miért is ne?!) nem találtam meg a felírt receptet. Szó ami szó, váratott magára ez a jó kis stangli recept, de remélem, hogy sikere lesz és elkészítik többen is, mert azt garantálom, hogy érdemes!
Most, hogy nehogy valami közbejöjjön egyenesen a gépbe írtam fel a a hozzávalókat. Új fényképeket is készítettem, mivel a húsvétkor készült képek már nagyon nem aktuálisak, ugyanis a stanglik hátterében piros tojások sorakoznak:)
Maga a stangli szerintem amúgy egyszerűen tökéletes. Nem akarom agyondicsérni, de meg kell, hogy mondjam, hogy csökkentett szénhidráttartalmú péksütemény/kenyér kategóriában nem ettem még ettől jobbat.



Hozzávalók:
30 dkg liszt (BL 80)
30 dkg Master Mix
2 ek burgonyapehely
0,5 kk fruktóz, vagy "negyedkanál" cukor
2 csapott kk só
3 dkg élesztő
5 dkg vaj
2 dl tej
1,5 dl víz
0.75 dl savó
sajt a tetejére

A recept tartalmaz savót, akinek nincs otthon szerintem helyettesítse fele-fele arányban joghurttal és vízzel. Nálam mindig van a mélyhűtőben savó. Ajánlom Mindenkinek, hogy használja, ugyanis nagyon jót tesz a kelt tésztának. Házi joghurt készítésekor szoktam belőle eltenni!

  1. 1 dl tejbe tegyük bele a cukrot, és melegítsük fel langyosra. Futtassuk meg benne az élesztőt.
  2. A liszteket keverjük össze.
  3. A lisztekhez adjuk hozzá a burgonyapelyhet, a sót, a vajat, a vizet, a savót és a további 1 dl tejet.
  4. Az egészet kézzel vagy géppel dagasszuk össze, ha esetleg még szükséges adjunk hozzá vizet, vagy lisztet. A lényeg, hogy egy lágy tésztát kapjunk. Szórjuk le a tetejét lisztel, és kelesztőtálban lefedve hagyjuk megkelni.
  5. A megkelt tésztát nyújtsuk ki kb fél cm vastagságúra, 25 cm x 16 cm nagyságúra, és tekerjük fel hosszában (mint pl. a rétest..:)
  6. A feltekert tésztát tegyük sütőpapírral kibélelt tepsibe, és hagyjuk kb. 40 perc alatt a duplájára kelni.
  7. A megkelt tésztát vagdaljuk be késsel harántirányban. Permetezzük le vízzel, és szórjuk meg reszelt sajttal.
  8. 200 fokos előmelegített sütőben süssük készre kb 15 perc alatt.



4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Ez is update 1-es? Azért kérdezem, mert sok helyen látom hogy a fehér lisztet keverik a master mix-szel, és írják hogy update? Vagy szabad keverni, nem számít hogy van benne fehér liszt is?
Anna

Mézesélet írta...

Igen! 1 -esnek számít, mert a master mix-el 50 százalékkal csökkentve van a szénhidráttartalma. A master mixet nyugodtan lehet 50 százalékban keverni, úgy még éppen 1-es marad.

Névtelen írta...

Hello! Lenne egy kérdésem. Valóban csak 15 percig kell sütni? Köszi

Mézesélet írta...

Szia,
Igen, ha írom a sütési időt, akkor Nálam ennyi idő alatt készült el az tuti:) Azonban ahogy tapasztaltam, ahány sütő, annyi fajta.... de lehet látni a színén ha kész, vagy leellenőrízheted egy késsel, hogy megsült-e.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails