2013. szeptember 24., kedd

Rostos körtelé

Rostos körtelevet főzők be mostanában, ahogy érnek be a körték szép sorjában......

Kicsit félve álltam neki az első adag eltevésének ugyanis úgy voltam vele, hogy Én nem fogom a körték héját leszedni, valahogy az már Nekem túl macerásnak tűnt. Főleg azért, mert nincs túl sok időm és túl ezen nagyon sok helyem nincs is a konyhámban az ilyen fajta tevékenységekhez.


Már az első adag körtelével is tökéletesen meg voltam elégedve, számomra meglepő volt, hogy nem lehet érezni a körte héját, kicsit sem.
Azóta, ha jól számolom már az ötödik adag körtelevet készítem és lehet, hogy még nincs vége:)

Persze nem hatalmas adagokat szoktam ám eltenni egyszerre, hanem mondjuk olyan 5-6 litert:)


Hozzávalók:
érett körte
citromlé, vagy citromsav
natrium benzoát
cukor vagy édesítőszer


  1.  A körtéket mossuk meg alaposan, majd vágjuk le a szárukat és szedjük ki a magházukat.
  2. Tegyük fel annyi vízzel főni, hogy ellepje.
  3. Főzzük puhára közben néha kevergessük meg.
  4. Turmixoljuk össze alaposan az egészet.
  5. Öntsük vissza a lábasba és édesítsük ízlé szerint illetve tegyünk hozzá citromlevet/citromsavat.
  6. Öntsünk hozzá még annyi vizet, hogy kellemes sűrűségű legyen
  7. Forraljuk össze, majd keverjünk el benne 1 kk natrium benzoátot.
  8. Töltsük alaposan kimosott üvegekbe.
  9. Fordítsuk fejtetőre az üvegeket kb 5 percre.


5 megjegyzés:

Vicuska írta...

De szerettem gyerekkoromban a rostos gyümölcsleveket, akkor még nem volt drága! Jó recept!

Mézesélet írta...

Köszönöm Vicuska! nagyon finom is:)

Turák Kinga írta...

finom lett! Szerinted birsalmából is működne?

Unknown írta...

Szia!
Itt állok egy halom körte előtt, remélem hamar kapok választ! :D
Meg kell pucolni? :D

Névtelen írta...

Nagyon finom, de a következő adagot pucolt körtéből csinálom.
:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails