2011. június 25., szombat

Update lángos

Azt hittem, hogy már sose fogok eljutni addig, hogy ez a recept is felkerüljön ide a blogra. Már több, mint két hete, hogy készítettem, és már aznap közzé is akartam tenni, de aztán közbejött valami. Mondjuk ha jobban belegondolok, vannak régebbi receptek is melyek várakoznak a sorukra..... Éppen a héten takarítottam a gépemen, és meglepődve láttam, hogy bizony több ételfotó is elfelejtődött időközben. Maga a recept egy egyszerű kefires lángos szénhidrátcsökkentett változatban. Mi bableves mellé fogyasztottuk, de nagyon finom fokhagymásan, tejfölösen, és sajtosan is.




Hozzávalók:
25dkg liszt
25 dkg Master Mix
3 dkg élesztő
2,5 dl tej
1kk fruktóz vagy "negyedkanál"
3dl kefir
2 tojás

olaj a sütéshez




  1. A langyos tejbe tegyük bele a fruktózt, és futtassuk meg benne az élesztőt.
  2. A liszteket keverjük össze.
  3. A liszthez adjuk hozzá a felfutatott élesztőt, a többi tejet, a kefírt és a tojásokat. Sózzuk ízlés szerint.
  4. Kézzel vagy géppel dagasszuk össze a tésztát.
  5. Keleszük legalább 1 órán keresztül hűtőszekrényben.
  6. Étolajos, vagy vizes kézzel formáljunk a tésztából zsemléket, majd húzzuk ki kerek formára a lángosokat.
  7. Forró olajban, kis lángom süssük világosra vagy aranybarnára a lángosokat ízlés szerint.



Ez a lángostészta napokig eláll hűtőszekrényben. Tároljuk úgy, hogy lefedjük és a tetejére öntsünk kevés olajat.



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails