2016. október 16., vasárnap

Humusz

A mai nap valami nagyon-nagyon egyszerű és persze mégis finom ebédet szerettem volna készíteni, de fogalmam sem volt róla, hogy valójában  mit is készítsek.

Aztán amikor már majdnem feladtam a tervemet az egyszerű ebédre vonatkozóan, benéztem a konyhaszekrénybe és megpillantottam a hónapok óta vásárolt csicseriborsót. Innentől kezdve szinte adott volt a menü és humuszt készítettem belőle.




Hozzávalók:
1 üveg csicseriborsó (540 grammos üveggel használtam)
1 citrom vagy lime leve
2 nagyobb fokhagymagerezd
2 evőkanál tahini (szezámmagkrém)
kb 4 ek. olívaolaj + a tálaláshoz még egy kevés



  1. A csicseriborsót csöpögtessük le, de a levét ne öntsük ki.
  2. Botmixerrel pürésítsük össze a hozzávalókat, sózzuk ízlés szerint.
  3. Amennyiben túl sűrű, higítsuk a félretett lével.
  4. Tálaljuk olíva olajjal a tetején, valamint ízlés szerint tehetünk rá zöldfűszert is. Fogyasszuk pitával vagy köretként sültek mellé.

1 megjegyzés:

katalin írta...

Jól néz ki :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails