2012. október 28., vasárnap

Szőlőszörp

Eddig még sose jutott eszembe, hogy szőlőből szörpöt kéne készíteni, pedig nem panaszkodhatom, szőlő mindig is volt bőségesen körülöttem, így nem lett volna alapanyag gondom!

Igazából most is csak azért jött az ötlet, mert volt egy nagyobb tálra való piros valamint fehér szemű szőlő a hűtőmben, ami már nem akart sehogy sem elfogyni. Kidobni viszont sajnáltam volna, így lett belőle két üveg finom szörp. Mivel Nekem nagyon ízlik, így felkerült a minden évben elkészítendő/befőzős finomságok listájára!


Hozzávalók:
1 kg szőlőszem
2 citrom leve
cukor vagy édesítőszer ízlés és a szőlő cukortartalma szerint
2 dl víz
1 késhegynyi nátrium benzoát

  1. A  szőlőt mossuk meg és szemezzük le.
  2. Tegyük bele a szőlőt egy lábasba, főzzük össze pár perc alatt, majd turmixoljuk össze.
  3. Adjuk hozzá a vizet. Passzírozzuk át a szőlős keveréket egy megfelelő méretű szűrön. Ügyeljünk arra, hogy ne legyen túlságosan finom a szűrő, mert akkor nagyon könnyen eltömődhet a magoktól és héjtól.
  4. Passzírozás után öntsük vissza a lábasba, majd adjuk hozzá a cukrot/édesítőszert valamint a citromok levét és forraljuk fel.
  5. Adjunk hozzá egy kevés nátrium-benzoátot és keverjük el.
  6. Töltsük alaposan kimosott üvegekbe.

3 megjegyzés:

Éva írta...

Biztosan nagyon finom lett! Képzeld én nem olyan régen ettem szőlőlekvárt, ha ettél finomat akkor azt próbáld ki egyszer különösen ha van is szőlőtök! A lányom egy rendezvényen vette ahol voltak őstermelők nagyon-nagyon finom!Abból az illatos fekete szőlőből készülhetett, de igen finom!

Mézesélet írta...

Igen, tudom, köszi:) Én is készítettem már otteló szőlőből (az idén) csak nem került fel a blogra:)

Vicuska írta...

Pár nappal ezelőtt készítettem először szörpöt szőlőből, lekvárt meg már nem először. A szörp hihetetlenül finom lett!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails