2010. november 27., szombat

Joghurt házilag 2.

Régebben már írtam egy bejegyzést a házi joghurt készítésesről. Ezt most  szeretném kibővíteni, hogy megosszam az azóta szerezett tapasztalataimat. Azóta is minden héten készítem a joghurtot szorgalmasan, így szereztem némi rutint az elmúlt hetekben.
El kell, hogy mondjam, hogy szinte már minden itthon kapható joghurtot kipróbáltam az oltáshoz. Nekem a Dini, illetve a Tesco saját márkájú joghurtja jött be a legjobban.. Érdekes, de Én az olcsóbb joghurtokból  tudtam mindig jobb minőséget előállítani. Vajon miért van ez? Épp az ellenkezőjét várnám...



Hozzávalók:
2 liter legalább 2,8%-os nem tartós tej
1 kis doboz natúr joghurt




  1. A tejet forraljuk fel., majd hagyjuk szoba hőmérsékletűre hűlni.
  2. Keverjük bele a joghurtot.
  3. Tartsuk a készülő joghurtot szoba hőmérsékletű helyen 20-24 óráig. Ennyi idő alatt a tej teljesen át fog menni joghurtba
  4. Tegyük be hűtőszekrénybe 24 órára, így még tovább fog sűrűsödni
  5. Egy nagyobb szűrőt tegyünk bele egy edénybe és terítsünk bele egy lazább szövésű konyharuhát. Öntsük bele a joghurtot, és 12-24 órát csepegtessük, attól függően, hogy milyen sűrűségű joghurtot szeretnénk. Mi jobban szeretjük a sűrűbb joghurtot, ezért Én egy napig szoktam hagyni.
  6. A joghurtot gyümölccsel, mézzel, lekvárral, müzlivel stb. ízesíthetjük tetszés szerint.

A kicsöpögött savót ne öntsük ki, remekül fel lehet készíteni különféle kelt tészták készítésesnél.

Pizza tészta savóval
Pogácsa savóval
Pita


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails