2011. február 19., szombat

Majonézes vöröskáposzta saláta

Akár magában salátaként, de köretnek is fantasztikus fogás ez a majonézes káposzta saláta. Én a héten már a második adagot készítem:) Nagyon finom...aról nem is beszélve, hogy mennyire egészséges.
Ugyanis a vöröskáposzta valóságos ásvány- és vitaminbomba, van benne kálium, kalcium, foszfor, vas, jód, kén, valamint A-, B-, C- és U-vitamin.  Többek között erősíti az immunrendszert, részt vesz a sejtek védelmében és regenerációjában, segít a máj méregtelenítésében, Csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések, valamint az agyvérzés kockázatát, mivel meggátolja a vérrögök képződését. A káposzta növeli az étvágyat és javítja az emésztést. Étkezés után hosszabb ideig a jóllakottság érzetét kelti, ezért a fogyókúrázóknak is ideális táplálék.

A vöröskáposzta színét az antocián adja . Egyre több bizonyíték támasztja alá, hogy az antocianinok védenek a rák ellen, javítják az agyműködést és elősegítik a szív egészségét is. Fogyasszuk minél gyakrabban ezt a nagyszerű zöldséget.


Hozzávalók:
1 kissebb fej vöröskáposzta
0,5 l  tejföl
3 ek majonéz
balzsamecet
édesítőszer

mustár


  1. A káposztát reszeljük le vékony szeletekre. Sózzuk be kevés sóval. Hagyjuk kb fél óráig állni.
  2. A tejfölt a majonézzel, a mustárral, balzsamecettel illetve az édesítőszerrel keverjük ki simára.
  3. Keverjük bele a káposztát a majonézes szószba. Hűtsük le és fogyaszthatjuk.

5 megjegyzés:

Beastie írta...

Elkészítettem. Csodás és ropogós! Köszönöm a receptet.

Anikó írta...

Soha még nem készítettem lilakáposztával majonézes salátát, nagyon jó ötlet, kipróbálom:-))))

Mézesélet írta...

A mai napig ez az egyik kedvenc salátám Anikó! 3 hetente biztosan elkészítem, egyszerűen nem tudom megunni:)

Zhzsani írta...

Isteni...úristen...magában is és köretként is. Kedvenc lesz. Annyi, hogy én egy fél lila hagymával is megfejeltem, mert hagyma-fan vagyok. És egy pici borsot is őröltem rá:)))

Mézesélet írta...

Zsanett! örülök, hogy ízlett! biztos nagyon finom lehet így "extrán" is. Ez a saláta nekem is évek óta nagy kedvencem, öszi-téli időszakban rendszeresen készítem :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails