2013. április 6., szombat

Zabpelyhes-epres pite

Készüljünk az eperszezonra :) Egész finom import epret sikerült vásárolnom tegnap, és egy részéből ma délután a következő pitét sütöttem. Igazán finom, szinte eteti magát...... azt hiszem, hogy nem bánjátok meg ha megsütitek! Amennyire lehetett, próbáltam light-osra készíteni, részben zabpehellyel, részben pedig kókuszukorral készült, de ízlés és lehetőség szerint természetesen készíthetjük másféle cukorral is.


Hozzávalók:
40 dkg eper
2,5 dl joghurt
1 tojás
2 tk sütőpor
1,5 dl olaj
10 dkg zabpehely (finomra hengerelt)
14 dkg liszt (tönkölylisztet használtam)
15 dkg cukor + egy evőkanálnyi a tetejére (kókuszcukrot használtam) 


  1. A tojást, a joghurtot, az olajat és a sütőport keverjük krémesre.
  2. Adjuk hozzá  a lisztet és a zabpelyhet, és keverjük el. Adjuk hozzá a cukrot és kóstoljuk meg. (amennyiben szükséges édesítsük még ízlés s szerint)
  3. Öntsük ki a tésztát egy sütőpapírral kibélelt tepsibe, (25x35 cm-es sütőformában sütöttem) és simítsuk el egyenletesre. A tészta tetejére tegyük rá a felkarikázott eperszemeket. Szórjuk meg egy evőkanál cukorral a tetejét.
  4. Előmelegített sütőben süssük készre 180 fokon kb. 40 percig.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails