2011. január 31., hétfő

Székelykáposzta

Nagyon régen készítettem már székelykáposztát, pedig ez az egyik kedvenc ételem. Tudom, sok féle recept létezik, de Én nem szoktam variálni a dolgot, mindig az alábbi recept szerint főzöm. Ami szerintem igazán fontos ennél ételnél, az a káposzta és a hús minősége. Kivétel nélkül, mindig piacon vásárolom meg a káposztát, boltban kapható zacskós változatból sosem készítem.




Hozzávalók:
4 fej vöröshagyma
1 kg savanyú káposzta
60 dkg sertéscomb felkockázva
babérlevél
egész bors
olaj
erőspaprika ízlés szerint
tejföl

  1. A hagymát kockázzuk fel, és kevés olajon dinszteljük meg.
  2. Tegyük a megdinsztelt hagymára a seréshúst, és kevergessük addig, amíg a hús ki nem fehéredik.
  3. Szórjunk s húsra pirospaprikát ás öntsük fel vízzel. Sózzuk, majd tegyük bele a babérlevelet, a borsot és az erőspaprikát.
  4. Tegyük bele a káposztát, majd öntsünk rá annyi vizet, hogy ellepje az egészet.
  5. Lassú lángon főzzük készre.
Tálaláskor tejföllel, és ízlés szerint erősparikával ízesítsük még. Mi most önmagába ettük, de nagyon finom pogácsával is.

2 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Nagyon guszta. De helyesen Székely-káposzta. Ugyanis a székelyeknek semmi közük ehhez az ételhez. Ezt az ételt Petőfi Sándor barátjáról, Székely József főlevértárnokról nevezték el.

Mézesélet írta...

Köszönöm a tájékoztatást:) Mindenképpen utána fogok nézni. Az a lejobb, hogy még utána is néztem, hogy hogy kell írni helyesen, de mindenhol csak ezt a variációt találtam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails