2011. február 27., vasárnap

Update túrós pogácsa

Nagyon szeretem a pogácsát és nem csak enni, hanem készíteni is. Sokszor, sokfélét sütöttem már és most teszteltem az update lisztet is. Ezt a túrós változatot próbáltam ki elsőnek. Elmondhatom, hogy minden ok, simán lehet vele remek pogácsákat is készíteni.  Lehet, hogy majd soknak tűnik első hallásra a receptben a túró mennyisége, -bevallom nekem is annak tűnt, de ennyi volt itthon és sürgős felhasználásra várt-, de a végeredmény nagyon jó lett. Extra könnyű, finom kis pogácsák készültek a receptből. Mi bableves mellé fogyasztottuk....

25 dkg -csökkentett szénhidrátttartalmú liszt  
50 dkg tehéntúró
3 tojás
2, 5 dkg élesztő
10 dkg vaj
1 dl tej
2 csapott tk só
szezámmag a tetejére
  1. Tegyük bele a langyos tejbe az élesztőt és keverjük el. Bevallom Én próbálkoztam cukor nélkül felfuttatni, de nem sikerült:)
  2. A liszthez adjuk hozzá a szétmorzsolt túrót, a vajat, a tejet, a sót, 2 tojást. Öntsük hozzá a tejben elkevert élesztőt.
  3. Géppel, vagy kézzel gyúrjunk rugalmas tésztát az egészből. Mikor készen vagyunk letakarva tegyük langyos helyre megkelnii.
  4. Miután megkelt a tészta öntsük ki lisztezett felületre és nyújtsuk ki ujjnyi vastagságúra. Egy késsel kereszt irányban vagdaljuk be a kinyújtott tészta tetejét.
  5. 1 tojás keverjünk ki simára és kenjük meg vele a pogácsa tésztát. Szórjunk rá szezámmagot.
  6. Szaggassuk ki a pogácsákat szaggatóval a kívánt nagyságúra. A kiszaggatott pogácsákat helyezzük sütőpapírral kibélelt tepsibe.
  7. Előmelegített 200 fokos sütőben süssük készre

5 megjegyzés:

Foodafok írta...

Szuper ez a pogi! Szombaton esküvőn voltam, és a mulatozás közben volt némi iszogatás. Ha ott lett volna ez a pogi, jaaajjj! Kattints kérlek az alábbi linkre: http://usubufood.blogspot.com/2011/02/dij-citromhabtol.html

Névtelen írta...

Szia Mézes Élet!

Én szoktam édesítőszerrel az élesztőt felfuttatni, sikeres, próbáld meg.

Era

Mézesélet írta...

Szia Era,

Kösz a tippet, akkor még próbálkozok. Nekem eddig még nem sikerült sosem.

bodzablog írta...

Szia :) Nem tudom, február óta hogyan futtatod fel az élesztőt, de nekem pl. az vált be, hogy a tésztába keverem a morzsolt vagy szárított élesztőt. Ha meg futtatni akartam, akkor szórtam a tejbe egy kis lisztet. A szénhidrátból simán csinál cukrot, illetve az jó tápanyag az élesztőnek, hogy fusson, dolgozzon. Kalácsokat is így csinálok mostanság, csak tovább hagyom kelni. :)

Mézesélet írta...

Szia,
Köszi, hogy leírtad! Legközelebb ki fogom próbálni ezt a lisztes futtatást. Olvastam már, hogy működik úgy, hogy csak belekeverem a tésztába, de még nem próbáltam. A fruktózt próbáltam, illetve többen írták, hogy felfut negyedkanállal is. Ennél a pogácsánál egy nagyon kevés (leheletnyi) kristálycukrot használtam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails