2011. március 5., szombat

Sóágyon sült csirke

Ez, az az étel, amit már több éve szeretnék elkészíteni, de soha nem került rá sor. Egyrészt azért, mert amikor csirkét sütöttem, nem jutott az eszembe, másrészt azért, mert amikor eszembe jutott, akkor biztosan nem volt itthon 1 kg só, ami alapvető ehhez az ételhez. Most viszont készültem rá! Nem bántam meg, nagyon finom volt, máskor is fogom készíteni!



Hozzávalók:
1 egész csirke
1 kg só
a következőek akár el is hagyhatóak, de nagyon kellemes ízt adnak a húsnak:
1 kisebb narancs
2 fej fokhagyma
1 szál rozmaring

  1. A csirkét mossuk meg, és tisztítsuk meg gondosan.
  2. Egy jénai tálba öntsük bele a sót és lapítsuk le.
  3. A csirke belsejébe tegyük bele a félbevágott narancsot, a fokhagymákat és a rozmaringot, majd fogpiszkálóval tűzzük össze a nyílást.
  4. Helyezzük rá a csirkét a sóágyra, és 180 fokon, lefedés nélkül süssük készre 2 órán keresztül. Akkor igazán finom ez az étel, ha a bőre is ropogósra sül, ezért az utolsó 10 percben emeljük meg a sütési hőmérsékletet 200 fokra.
  5. Emeljük le a csirkét a sóágyról, és fogyasztható is.

1 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Nagyon jól néz ki.
Sok helyen olvastam én is, de valahogy úgy voltam, mint Te, sosem készítettem:-))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails