2011. március 22., kedd

Rakott kalács

A maradék kaláccsal a legjobb dolog ami történhet az, az, ha rakott kalácsot készítünk belőle. Bevallom, Én nem maradékból készítettem, előre megfontolt rakott kalács készítés volt ez a javából...:) Amennyiben fokozni szeretnénk, tegyük pudingot is a tetejére, szerintem úgy az igazi.




Hozzávalók:
25 dkg szikkadt kalács
0,5 l tej
1 vaníliarúd
folyékony édesítőszer, vagy ízlés szerint más
mazsola ízlés szerint




  1.  A kalácsot tépjük össze kisebb darabokra, majd tegyük bele egy tálba.
  2. A vaníliarúdból kapargassuk ki a magokat majd tegyük bele a tejbe a mazsolával együtt, és forraljuk össze az egészet. Ízesítsük ízlés szerint édesítőszerrel.
  3. Öntsük rá a tejet a kalácsra és keverjük össze, majd hagyjuk, hogy kalács magába szívja a tejet.
  4. Egy kisebb méretű tűzálló tálba tegyük bele az átitatott kalácsot.
  5. Alufóliával letakarva 200 fokon süssök kb fél óráig majd vegyük le a fóliát és hagyjuk megpirulni a tetejét.

2 megjegyzés:

Kreatív konyha írta...

Hasonlót én is készítettem már, kalácspuding néven. Ez nagyon jól néz ki!

Foodafok írta...

Kedves Mézesélet
Nagyon jó és hasznos desszertet készítettél. Tervbe veszem hétvégére, hogy kalács sütés a program. Ezt kipróbálom! Azonban, Kérlek, nézz be hozzám, mert egy kis „ajándékot” szeretnék átadni neked. http://usubufood.blogspot.com/2011/03/dijak-es-teli-alom.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails