2011. május 16., hétfő

Cukkinis-padlizsános golyók

Már hónapokkal ezelőtt vettem egy csomag búzakorpát, de az, hogy kipróbáljam valahogy mindig elmaradt. A mai nap azonban végre eszembe jutott, hogy kéne belőle valamit készíteni és egy igazán finom étel készült belőle. Máskor is fogok készíteni, és a búzakorpát is ki fogom próbálni máshoz is, mert nagyon egészséges, és finom is. Házi  készítésű paradicsomszósszal remek vacsora volt.




Hozzávalók:
1 padlizsán
1 kisebb cukkini
10 dkg reszelt sajt
2 tojás sárgája
10 ek búzakorpa
4 gerezd fokhagyma
olíva olaj

bors
oreganó
friss bazsalikom levelek


  1. A padlizsánt és a cukkinit vágjuk félbe. A tetejére tegyünk sót és öntsünk olíva olajat. Fedjük le és 200 fokon kb 40 perc alatt süssük meg.
  2. Mikor kihűlt, húzzuk le a padlizsán héját. A cukkinit és a padlizsánt is törjük össze egy villával, majd csavarjuk ki a levüket. Fontos, hogy amennyire tudjuk nyomkodjuk ki belőle a nedvességet.
  3. Tegyük bele egy tálba, amelybe össze tudjuk kényelmesen keverni a többi hozzávalóval. Adjuk hozzá a tojás sárgáját, a reszelt sajtot, valamint a búzakorpát. Tegyük hozzá a zúzott fokhagymát, borsot, oreganót és az összevágott bazsalikom leveleket.
  4. Keverjük össze az egészet, és hagyjuk fél órát állni hideg helyen.
  5. Egy serpenyőben forrósítsunk fel olajat. Formázzunk a masszából kisebb golyókat,majd süssük aranybarnára őket.
  6. Sütés után itassuk fel a felesleges olajat és fogyaszthatjuk.

2 megjegyzés:

Zizi írta...

Jól néz ki nagyon. Én is sütöttem már padlizsángolyót, amihez spagettit és paradicsomszószt készítettem. Ugyanis vegaként kívántam a paradicsomos spagettit valamilyen golyóval. Így született meg a padlizsángolyó. Nagyon finom lehet a tiéd is.

Turák Kinga írta...

ehhez épp van otthon minden :) szerdára egész jó ebéd kerekedhet belőle nekem! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails