2010. december 7., kedd

Három sajtos gombás pizza

Nem tudom, hogy miért, de eddig amikor itthon készítettem pizzát mindig szögletes alakúra készítettem egy tepsiben. Nemrég azonban amikor valahol pizzát ettünk, elgondolkodtam, hogy igazából a jó pizzához nagyon is hozzátartozik, az is, hogy kerek is legyen. Valahogy úgy kerek a történet, nem?
Így történt, hogy most megpróbálkoztam a kerek pizza készítésével is. Tudom, hogy nem lett a legszabályosabb, de nagyon finom volt, és igen, máskor is kerekre fogom készíteni, mert tényleg így az igazi.




A pizza tészta a receptjét egy egy korábbi pizza tészta recept szerint készítettem, annyi különbséggel, hogy most nem tettem oreganot a tésztába. A tésztából 2 nagy kerek tésztát formáztam meg.

Hozzávalók a feltéthez:
pizza szósz
2 fej vöröshagyma
30 dkg gomba
20 dkg mozarella
10 dkg füstölt sajt
10 dkg edami sajt

  1. A vöröshagymát tisztítsuk meg. és szeleteljük fel nagyon vékony szeletekre. Olívaolajon fonnyasszuk meg a hagymát. Én így szeretem, ha meg van sülve a hagyma teljesen.
  2. Ugyanabban a serpenyőben fonnyasszuk meg kicsit a gombát is, közbe sózzuk is meg egy kicsit.
  3. Melegítsük fel a sütőt 250 fokra, úgy, hogy tegyük bele azt a tepsit vagy lapot is a sütőbe amin sütni fogunk.
  4. A megkelt tésztát lisztezett felületen formázzuk meg kerekre, és hagyjuk 10 percet kelni.
  5. Tegyük be a forró tepsibe a pizzát és süssük egy percig. Vigyázzunk, mert nagyon forróvá válik ekkora a tepsi, de elengedhetelen a forró sütő és tepsi a jó pizzához. Sajnos így is messze vagyunk még egy jó kemence hőfokától:)
  6. Vegyük ki a pizzát, kenjük meg pizzaszósszal, tegyük rá a hagymát, a gombát, valamint a felszeletelt mozarellát, és a 2 féle reszelt sajtot.
  7. Süssük készre a pizzát. Kb 10 perc alatt elkészül.

2 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Isteni ez a három sajtos pizza. Az enyém, mely csak 2 sajtos, elbújhat mellette.
http://eshobbychef.blogspot.com

Mézesélet írta...

Köszönöm! Érdemes megpróbálni a tésztát otthon készíteni. Nagyon gyorsan megvan ám, és finom!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails