2011. november 28., hétfő

Vanília kivonat

Az utóbbi időben többször találkoztam azzal, hogy az elkészítendő ételekből sokan kihagyják, vagy gyenge minőségű vanília/vanilin cukorral  helyettesítik az igazi vaníliát. Szerintem nem érdemes, mert az igazi vanília, vagy vanília kivonat összehasonlíthatatlan ízt ad az mindennek. Tény, hogy az üzletekben viszonylag borsos áron kaphatunk csak vanílarudat, de tudom ajánlani, hogy akit érdekel nézzen utána az interneten, mert nagyon kedvező áron lehet vásárolni több helyen is. Én már évek óta készítem a következő alkoholos kivonatot, így bátran ajánlom. Kiváló gasztroajándék is lehet egy csinos üvegben.




Hozzávalók:
3-4 dl vodka
5-6 szál vaníliarúd




  1. A vaníliarudakat hasítsuk félbe egy késsel.
  2. Tegyük bele a vaníliarudakat egy üvegbe.
  3. Öntsük az üveget tele vodkával, majd zárjuk le.
  4. Néhány hét elteltével az alkohol besötétedik és eléri a kész állapotot. A későbbiekben célszerű folyamatosan pótolni az alkohol mennyiségét, és időnként beledobni egy-egy vaníliarudat. Így mindig lesz otthon vanília kivonatunk.


6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Esetleg pálinka is jó? Mert az van itthon mindig, küldenek a rokonok, mi meg nem tudunk mit kezdjünk vele. Nem akar elfogyni, tovább szoktuk ajándékozni. Angéla

Mézesélet írta...

Az nem lesz jó erre a célra. Semleges ízű alkoholból jó csak. A pálinkát esetleg megbolondíthatod sok-sok aszalt gyümölccsel és/vagy mézzel. Sokat lehet így finomítani rajta.

bodzablog írta...

Szia Mézeske :)) Tudod, hogy én is így csinálom? Mondjuk még nem ajándékoztam üvegben, csak szálakat, illetve csomagot. Amikor megrendelem, akkor igyekszem olyan csomagot nézni, amihez van ajándékba egy másik is. Vagy pl. idén a 1/2 labs bourbon rudak mellé kaptam 1/4 labs tahiti vaníliát. Azt menten kétfelé ajándékoztam az anyukáinknak. Itthon pedig légmentesen, csatos üvegben tartom őket. Vodkában pedig azokat áztatom, amiket már kettévágtam és kikapartam a magjaikat. Meglepő, hogy még úgy is mennyi marad bennük. Illetve szoktam xilitbe és por alakú édesítőszerbe is dugdosni. Barátnőm szája maradt múlt héten tátva, valahogy sosem beszéltünk róla, hogy honnan van a vaníliám. Őt is megajándékoztam pár szállal, teljesen odavolt az örömtől. Úgy kellett az üvegemet elkobozni tőle, annyit szimatolta, azt hittem valami baja lesz: elkábul, vagy megrészegül, vagy csak eszét veszti ;)))))))) Vicces volt. Szépek megint a fotóid, gratula hozzá! :)

Mézesélet írta...

:) Köszi!Igen, sok mindent készítünk hasonlóan. Én is szoktam nyírfacukorból vaníliás cukrot készíteni. Bűntetlen élvezet. Tettem ma fel egy fügés kekszet, képzeld....utólag jöttem rá, hogy a blogodról van az ötlet:) jót nevettem!

Eryka írta...

Van itthon vanília rudam. Direkt ilyen vanília aroma készítés céljából vettem, de felmerült bennem a kérdés, hogy a vodka íze (azaz szimplán az alkoholé) érezhető lesz e a vele készített ételeken. És hogy gyerekek is fogyaszthatják-e.

Mézesélet írta...

Eryka! A vodka ízét nem igazán lehet érezni, jóval inkább a vaníliáét. Mivel nagyon kevés mennyiség kell belőle, így szerintem annyit nem árthat meg egy gyereknek se. Én nagyon szeretem a vanília kivonatot, sokféle desszerthez szoktam használni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails