2011. december 21., szerda

Ischler

Úgy terveztem. hogy majd szépen lassan, nyugodtan készülök az ünnepekre és ezzel egyidejűleg majd receptek is kerülnek fel sorjában ide. Aztán......annyi dolgom lett a napokban, mint kisnyúlnak húsvétkor...... így bár elkezdtem készülni az ünnepekre, de lefotózni, illetve ide feltölteni a blogra már nem maradt időm. A következő ischlerrel is tegnap késő este végeztem, és reggel egy gyors fotóval sikerült megörökíteni. Nem kifejezetten gyors az elkészítése,  Én 3 lépésben készítettem. Első nap a tésztát sütöttem meg, következő nap összeragasztottam a lekvárral, majd harmadik nap a csokoládé réteg került rá.



Hozzávalók:
50 dkg liszt vagy szénhidrátcsökkentett liszt
25 dkg őrölt mandula
50 dkg vaj
25 dkg porcukor vagy cukorhelyettesítő
csipet só

sárgabarack lekvár 
étcsokoládé a bevonáshoz (85%-osat használtam)
néhány szem dió vagy mandula a díszítéshez

  1. A lisztet, a mandulát, a vajat, a sót valamint a porcukrot gyúrjuk össze homogén tésztává. Tegyük  hűtőszekrénybe és  pihentessük egy éjszakát.
  2. Másnap nyújtsuk ki és szaggassunk belőle korongokat.
  3. Sütőpapírral bélelt tepsiben 180 fokon süssük készre. Ne süssük túl, maradjanak még világosak. A sütőből kivéve még puha kell, hogy legyen, utána még keményedni fog a tészta.
  4. Várjunk amíg kihűl, majd ragasszunk össze 2 korongot lekvárral.
  5. Hagyjuk állni amíg a lekvárréteg megszilárdul. Őrüljünk durvára néhány szem diót vagy mandulát.
  6. Vízgőz felett olvasszuk meg a csokoládét és mártsuk bele az isclerek egyik felét.
  7. Szórjunk a csokoládéra a durvára őrölt diót, majd hagyjuk hideg helyen megdermedni.

1 megjegyzés:

Kriszta írta...

Nagyon szépek lettek!Én is mandulával készítettem most,ép most tettem fel a receptjét és még 3 sütiét!Boldog Karácsonyt!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails