2011. december 23., péntek

Diós-körtés szaloncukor

Aki készített  már otthon szaloncukrot az valószínű, hogy soha többé nem vesz bolti változatot. Ezzel Én is így vagyok, egy ideje már nincs a karácsonyi bevásárlólistámon a bolti cukros, adalékos szaloncukor. Bátran ajánlom a következő diós-körtés változatot kipróbálásra!




Hozzávalók:
40 dkg dió
15 dkg nyírfacukor vagy egyéb cukor
4-5 ek vaníliás körtelekvár vagy egyéb lekvár
15 dkg étcsokoládé (85%-os Lindt-et használtam)

 

  1. A diót keverjük össze a nyírfacukorral és daráljuk le.
  2. Keverjük hozzá a diós cukorhoz a körtelekvárt, és gyúrjunk belőle jól formázható masszát.
  3. Pihentessük hideg helyen néhány órán, vagy akár egy egész napon (Én így tettem) keresztül.
  4.  Formázzuk a megdermedt masszából szaloncukorformákat, és helyezzük sütőpapírra.
  5. Tegyük a megformázott szaloncukrokar hideg helyre.
  6. Gőzfürdő felett olvasszuk meg a csokoládét és keverjük ki simára.
  7.  Mártsuk bele a csokiba a szaloncukrokat. Ezt a legegyszerűbben szerintem 2 db fogpiszkáló segítségével lehet megoldani. Az egyiket szúrjuk bele  a szaloncukorba, a másikkal pedig könnyen kiemelhetjük a csokiból.
  8.  A csokival bevont szaloncukrokat helyezzük sütőpapírra és hagyjuk hideg helyen  a csokiréteget megdermedni.
  9. Csomagoljuk a szaloncukrokat.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails