2011. december 28., szerda

Diós-csokoládés keksz

A következő keksz a nemrégiben sütött manduás csokis kekszem diós "kistestvére". Egy kicsit változtattam az arányokon, a legutóbbi Stahl magazinban olvasott keksz alaprecept alapján. Bár, nem kell tőle tartani, hogy sokáig megmarad, de mivel Én karácsonyra előre elkészítettem, így tudom, hogy 2 hétig lezárható dobozban tárolva tökéletesen megőrzi frissességét.




Hozzávalók:
15 dkg dió
20 dkg sima liszt vagy szénhidrátcsökkentett liszt
2 tojássárgája
25 dkg vaj
5 dkg mazsola
7 dkg étcsokoládé (Én 85%-os Lindt-et használtam)
15 dkg cukor vagy cukorhelyettesítő (nyírfacukrot használtam)
1 csipet só
1 teáskanál sütőpor

  
 

  1. A mazsolát áztassuk be kevés vízbe.
  2. A liszthez adjuk hozzá adarált diót, a tojássárgáját, a cukrot,  a sót, a sütőport valamint a összekockázott hideg vajat és morzsoljuk össze az egészet. Adjuk a tésztához az apró darabokra szeletelt csokoládét és a lecsepegtetett  mazsolát és gyúrjuk az egészből homogén tésztát.
  3. A tésztát csomagoljuk be folpackba és tegyük be legalább 1 órára hűtőszekrénybe.
  4. Lisztezett deszkán formáljunk a tésztából hengert, majd vágjuk a hengerből kb fél cm vastagságú korongokat. (vagy nyújtsuk ki és szaggassuk ki formával)
  5. Előmelegített sütőben, sütőpapírral kibélelt tepsiben süssük ki a kekszeket 180 fokon kb.15 perc alatt.

A sütőből kivéve a kekszek még kicsit puhák, de kis idővel pont ideális keménységűvé válnak.



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails