2011. december 6., kedd

Mandulás-csokoládés keksz

Már többször eszembe jutott, hogy valahogy kéne jelölni a blogon azokat a recepteket, melyek a kedvenceim. Még nem tudom, hogy lesz-e valaha ilyen besorolás, de ha lesz, akkor biztos, hogy ez a keksz ott fog majd szerepelni. Ajánlom karácsonyra (is), Nálam legalább egy adag fog belőle készülni!




Hozzávalók:
85 g mandula
65 g sima liszt vagy szénhidrátcsökkentett liszt
1 tojássárgája
10dkg vaj
5 dkg étcsokoládé (Én 85%-os Lindt-et használtam)
10 dkg  cukor vagy cukorhelyettesítő (nyírfacukrot használtam)



  1. Amennyiben rajta van a héj még a mandulán, áztassuk be forró vízbe 3-4 percre. Szedjük le a mandulák héját, majd daráljuk le.
  2. A liszthez adjuk hozzá a mandulát, a tojássárgáját, a cukrot, valamint a összekockázott hideg vajat és morzsoljuk össze az egészet. Adjuk a tésztához az apró darabokra szeletelt csokoládét és gyúrjuk az egészből homogén tésztát.
  3. A tésztát csomagoljuk be folpackba és tegyük be legalább 1 órára hűtőszekrénybe.
  4. Lisztezett deszkán formáljunk a tésztából hengert, majd vágjuk a hengerből kb fél cm vastagságú korongokat. (vagy nyújtsuk ki és szaggassuk ki formával)
  5. Előmelegített sütőben, sütőpapírral kibélelt tepsiben süssük ki a kekszeket 180 fokon kb.15 perc alatt.
A sütőből kivéve a kekszek még kicsit puhák, de kis idővel pont ideális keménységűvé válnak.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mindent betartottam,de nekem úgy mállott,hogy meg sem lehetett fogni,mert szétesett az egész. :(

Mézesélet írta...

Nem tudom elképzelni sem, hogy miért, Nekem az eddig legjobban sikerült kekszem volt:(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails