2011. szeptember 1., csütörtök

Pita II.

Vasárnap valahogy semmi ötletem nem volt, hogy mit főzzek. Aztán  hosszas töprengés után végül is gyrost készítettem, melyhez pitát sütöttem. Mivel már van a gyroshoz egy jól bevált receptem, így csak a pitát alakítottam át szénhidrátcsökkentett verzióra. A húst illetve a tzatzikit a megszokott módon készítettem el.





Hozzávalók:
25 dkg BL 80 liszt
25 dkg Master Mix (szénhidrátcsökkentő keverék)
2,5 dl langyos víz
2,2 dl savó (helyettesíthető vízzel)
2 tk. só
3 ek. olívaolaj
1 tk. "negyedkanál" cukor
3 dkg élesztő





  1. A keverjük össze a hozzávalókat és dagasszunk belőle lágy tésztát.
  2. Szórjuk meg a tetejét lisztel és meleg helyen kelesszük legalább 1 órán keresztül.
  3. Formázzuk 8 cipót a megkelt tésztából, majd egy deszkán vizes konyharuhával letekerve hagyjuk tovább kelni még legalább fél órát.
  4. Melegítsük fel a sütőt 250 fokra. A sütőbe tegyük be azt a tepsit, vagy lapot is amiben sütni fogjuk a pitákat, hogy eleve magas hőmérsékletről kezdjük majd a sütést.
  5. A cipókat nyújtsuk ki  3-4 mm vastagságúakra és pihentessük 10 percig.
  6. Húzzuk ki gyorsan a sütőt, és dobjuk be sülni a pitákat 4-5 percre. Én egyszerre 2 db-ot sütöttem.meg. Látni fogjuk, hogy szinte azonnal fel fog jönni a tészta, és szépen ki fog alakulni a pitán a "zsebecske" amit meg tudunk tölteni

1 megjegyzés:

Éva írta...

Ahogy nézem a képeket csak nyelek nagyokat olyan guszta és elkébzelem milyen finom is lehet? Különösen milyen jó lenne ha kézközelben lenne?:-))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails