2011. szeptember 8., csütörtök

Aszalt paradicsom

Augusztus utolsó hetében volt néhány olyan nap amikor 40 fok körüli hőmérsékletek voltak. Kihasználva a nagy meleget, készítettem aszalt paradicsomot. Nem egy gyors folyamat a napon aszalás, de lényegében az előkészítés után, nincsen már tennivaló vele. Az ablakpárkányomon a nagy melegben 3 nap alatt aszalódtak meg a paradicsomok, de aszalógépben vagy akár sütőben is elkészíthetjük.




Hozzávalók:
húsosabb paradicsom (pl lucullus)

szúnyogháló vagy egyéb jól szellőző anyag


  1. A paradicsomokat mossuk meg, és vágjuk ketté.
  2. Szedjük ki a magokat egy kiskanál segítségével.
  3. Tegyük a paradicsomokat a héjas felükkel lefelé fordítva egymás mellé egy tepsibe (vagy pl. egy tálcára) és sózzuk be a tetejüket.
  4. Takarjuk le a paradicsomokat szúnyoghálóval és tegyük napos helyre. 2-3 nap alatt a paradicsomok szépen meg fognak aszalódni. Éjszakára vigyük be, hogy ne érje pára.
  5. Az aszalt paradicsomokat tegyük ízlés szerinti fűszeres olajba.

Amennyiben az időjárás hűvösebb, aszalhatunk sütőben is. Ebben az esetben 80-90 fokos sütőben kb 8-10 óra alatt készül el az aszalt paradicsom.


Update:: Az aszalt paradicsomot akár hónapokig is eltarthatjuk olíva olajban. Nálam közel egy évig gond nélkül elállt!

1 megjegyzés:

bodzablog írta...

Elmaradásban vagyok a szabi miatt :) Te ilyen puccos sóval csináltad a parikat? Biztosan isteni. Én simával gyártottam és olívába fojtottam őket. Imádom az olaját használni télen :)
Ez az asztalon nagyon klassz, már akartam mondani. Teljesen odavagyok a textúrájától. Imádom ezt a rusztikus stílust, de csak az ételfotókon. Nálad tökéletesek a kompozíciók, le a kalappal! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails