2011. szeptember 26., hétfő

Tokajis körtelekvár

Már írtam róla, hogy az idei évben többfajta gyümölcsből is tettem el lekvárokat. Mindegyik ízlik, de az abszolút kedvenceim a körtés változatok lettek. Készült almás-körtés, sima vaníliás, és ez a tokaji furminttal és mazsolával ízesített változat is. Ígérem, érdemes kipróbálni:)




Hozzávalók:
1,5 kg héjtalanított körte
1,2 dl tokaji furmint
1 vaníliarúd
1 marék mazsola
folyékony édesítőszer



  1. Az körtéket mossuk meg. Vágjuk ki a körték magházát, és vágjuk le a héjukat.
  2. Kockázzuk fel a gyümölcsöt. Tegyük egy lábasba a körtéket és adjuk hozzá a mazsolát. Öntsük hozzá a bort, valamint adjuk hozzá a vaníliarúdból kivágott magokat, és a vaníliát. Keverjük össze és főzzünk belőle lekvárt.
  3. Édesítsük ízlés szerint.
  4. Szedjük ki a vaníliarudat. Töltsük üvegekbe, majd zárjuk le.
  5. Fordítsuk fejre az üvegeket kb 5 percig


2 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon szép guszta, az ízét csak elképzelni tudom, vagy talán még azt sem ? Biztos hogy finom!

bodzablog írta...

Fantasztikus ötleteid vannak :))) Kérdésedre itt írom, hogy nem csináltam meg, mert túlérett a körtém. Főztem egy fahéjas-szegfűszeges-vaníliás-citromos fűszerkivonatot, persze édesítőszert raktam bele, mikor langyosra hűlt. A felkockázott körtéimet sok citromlébe fojtottam, majd a fűszerkivonattal leöntöttem. Görög bazsalikom leveleket szórtam bele, majd amikor teljesen kíhűlt, akkor átszűrtem. Isteni lett :)))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails