2010. október 23., szombat

Burgonyapüré

Szerintem mindeki ismeri ezt az ételt, de szívesen megosztom ezt az receptet is, mert úgy vettem észre, hogy nem sokan készítik így. Szerintem így tökéletes. Tejföllel, és vajjal.....

Hozzávalók:
1,5 kg burgonya
0,5 l tejföl
8 dkg vaj

 
  1. A burgonyát hámozzuk meg és vágjuk össze kisebb darabokra. Mivel utána úgyis összetörjük, lényegtelen milyen alakzatban vagdaljuk össze.
  2. Sós vízben főzzük meg a burgonyát, majd szűrjük le.
  3. Krumplinyomóval nyomkodjuk össze az egészet.
  4. Adjuk hozzá a vajat és a tejfölt, és habverővel keverjük össze. Semmiképen ne használjuk botmixert a keveréshez, mert akkor "gumiszerű" lesz a pürénk:)

3 megjegyzés:

Ildy írta...

Guszta, én is majdnem így szoktam. Legközelebb, ha csinálsz, és van kedved, próbáld ki úgy, hogy törsz még bele 2-3 db keményre főtt tojást. Fincsi!

Dió Bisztró írta...

... és inkább úgy csináld, hogy előbb megvárod, míg felforr a víz, és utána rakod bele a krumplit - így a sok finomség nem fő bele a vízbe, és öntöd a mosogatóba :) sokkkkkal finomabb :))

Mézesélet írta...

Köszi! Ki fogom próbálni legközelebb.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails