2010. október 30., szombat

Mézes-vaníliás panna cotta feketeszeder öntettel

Nagyon könnyű és finom édesség, és nem utolsó sorban maximum 10 perc alatt elkészíthető a panna cotta. Most fekete szedres öntelttel próbáltam ki. Remekül összeillettek!

Hozzávalók:

5 dl tejszín
5 dl tej
6 lap zselatin
1 vanília rúd
3 ek méz

Az öntethez:
1 bögre fekete szeder
1 ek méz




  1. A tejszínt és a tejet öntsük egy lábasba. Tegyük bele a mézet, a cukrot valamint a vanília rúd belsejéből kikapargatott magokat. Dobjuk bele a vanília rúdat, hogy az ízek onnan is a panna cottába kerüljenek:). Kevergessük el, és forraljuk fel az egészet. A vanília rúdat ne dobjuk ki, porcukorba téve ízesíthetünk még vele.
  2. A zselatin lapokat áztassuk 5 percig hideg vízbe, majd tegyük bele a felforralt alapba és kevergessük addig amíg fel nem oldódik.
  3. Töltsük a panna cottát tetszőleges formájú edényekbe, poharakba.
  4. 4-5 órát tartsuk hűtő szekrényben, majd fogyaszthatjuk. Amennyiben ki kívánjuk borítani az edényből (Én így tettem) tartsuk az edényt fél percre melegvíz alá, és szépen ki fogjuk tudni borítani. Amennyiben nem sikerül könnyen, egy éles késsel nagyon finoman vágjuk körbe.
  5. Az öntethez a szedret és a mézet összekevertem és addig melegítettem míg a méz elolvadt benne.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails