2012. május 21., hétfő

Tőkehalmájas saláta

A hétvégén rendet tettem a számítógépemen, többek között biztonsági másolatokat készítettem, valamint rendezgettem a képeimet. Találtam néhány olyan ételfotót is melyek már régóta várakoznak, de eddig még kerültek fel a blogra. Mivel a héten úgy néz ki, hogy nem lesz időm főzni, most eldöntöttem, hogy sorba hozom azokat a recepteket, melyekkel el vagyok maradva. 
Elsőként jöjjön ez a végtelenül egyszerű, de szerintem annál finomabb saláta! Mivel tényleg nagyon egyszerű, a hozzávalókat is csak ötletként, támpontként írtam, bátran tovább variálhatjuk ízlés szerint.


Hozzávalók:
1 kisebb fej vagy egy fél saláta (fejessaláta, jégsaláta, római saláta)
1 tőkehalmáj konzerv
2 szál újhagyma
2 szelet száraz rozskenyér

Az öntethez:
1 kis doboz tejföl
2 gerezd fokhagyma
3 ek olíva olaj
2 mk mustár
1 mk nyrífacukor

bors
lime vagy citromlé

  1. A salátát és az újhagymát mossuk meg és vágjuk össze kisebb darabokra, majd tegyük egy salátástálba és keverjük össze.
  2. A fokhagymát zúzzuk össze, majd az öntet többi hozzávalójával együtt keverjük krémesre.
  3. Tálaljuk a salátát a tőkehalmájjal, az öntettel és a szárított kenyérkockákkal/darabokkal.
Amennyiben nincs száraz rozskenyerünk készíthetjük friss kenyérből is. A kenyérszeletek belét kockázzuk fel, majd kevés olívaolajon pirítsuk meg.


1 megjegyzés:

Kobori írta...

Nagyon finom! Dúsítja, ha keménytojás szórunk rá reszelve és szebb is lesz a tál!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails