2013. április 16., kedd

Olajbogyókrém

Vannak ételek, melyeknél sose felejtjük el, hogy hol is kóstoltuk először, ugye? Így vagyok Én például az oljabogyókrémmel.... Több, mint egy évvel ezelőtt, amikor néhány napot Athénban töltöttem, egyik nap a korinthoszi csatornához vezetett az utunk. Az ebédünk nagyon egyszerű, ámde biztosan állíthatom, hogy annál nagyszerűbbre sikeredett. A csatorna partján olajbogyókrémet ettünk friss kenyérrel, a desszert pedig frissen szüretelt narancs valamint mandarain volt:)


Mivel az ott először kóstolt olajbogyókrém nagyon ízlett, így vásároltam még aznap jónéhány olívabogyóból készült fajtát. Mindegyik finom volt, de Nekem főként a sötétebb olívákból készült krémek ízlettek igazán, mondjuk alapból is jobban szeretem az ilyen olívákat. Az olívakrém elkészítése rém egyszerű, még a Görögoszágban  töltött napok alatt volt alkalmam megkérdezni, hogy hogyan ízesítik, de aztán kiderült, hogy nem túlságosan, csupán olajbogyó, olíva olaj és só szükséges hozzá. Bár a megvásárolt készletem kitartott egy darabig, de azóta időről-időre szoktam itthon is készíteni.


Hozzávalók:
olíva bogyó (használharunk bármilyen ízlésünknek megfelelő fajtát)
olíva olaj (20 dkg olajbogyóhoz 2-3 ek olíva olajat használtam)



  1.  Az olíva bogyót turmixoljuk össze botmixerrel.
  2. Adjuk hozzá az olíva olajat és keverjük ki krémesre.
  3. Sózzuk ízlés szerint.



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails