2012. november 15., csütörtök

Chilis sütőtök krémleves

Talán magam sem gondoltam komolyan, hogy valamit készíteni fogok abból a sütőtökből, melyet már több, mint egy hónapja vásároltam és azóta csak  pakoltam jobbra-balra a hűtőszekrényben.

Az az igazság, hogy Nekem a sütőtök eddig kimarad az életemből, leszámítva azt az egy esetet, melyre még gyermekkoromból emlékszem vissza. Valahol sült sütőtököt kóstoltam, és cseppet sem ízlett. Ez az élmény annyira meghatározó volt számomra, hogy hosszú évekig eszembe se jutott, hogy sütőtökből kéne készítenem valamit.

A hétvégén azonban kicsit megváltoztak a dolgok,  ugyanis elkészült a következő leves és hát.....pikk-pakk el is fogyott. Azóta már megvettem a második sütőtököt is és gondolkodok, hogy mi legyen a következő sütőtökös finomság, amit kipróbálok......:)


Hozzávalók:
50 dkg tisztított sütőtök

1 fej lilahagyma

1 szelet húsos szalonna

5 dl húsleves (vagy alaplé esetleg víz)
2 dl tejszín
chili vagy valamilyen erőspaprika (el is hagyható)
bors
olíva olaj

  1. A szalonnát kockázzuk fel, adjunk hozzá kevés olíva olajat és süssük zsírjára.
  2. Adjuk hozzá a felkockázott lilahagymát és dinszteljük meg.
  3. A felkockázott sütőtököt adjuk a szalonnás-hagymás keverékhez és enyhén pirítsuk le.
  4. Adjuk hozzá a húslevest majd sózzuk, borsozzuk és adjunk hozzá ízlés szerint chilit.
  5. Főzzük addig amíg a tök megpuhul, majd adjuk hozzá a tejszínt és turmixoljuk össze simára.
  6. Adjunk hozzá még annyi vizet, hogy kellemes sűrűségű legyen. Forraljuk össze a levest, valamint  amennyiben  még szükséges  fűszerezzük.

Tálaljuk pl tökmaggal, pirítóssal.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails