2012. november 9., péntek

Túrós-sajtos mákos rudak

Azon a hétvégi napon, amikor a következő sós sütemény készült, valamilyen kipróbált receptet készültem volna elkészíteni.  Aztán, miután elolvastam néhány recept hozzávalóit, arra jutottam, hogy Én valami sokkal, de sokkal könnyedebbet képzeltem el valójában, így kútba esett az eredeti tervem.
A problémám valójában csak az volt, hogy az elolvasott variációk mindegyikében túlságosan sokallottam a liszt arányát a többi hozzávalóhoz képest. Rövid gondolkodás után aztán előkaptam a mérleget és megsütöttem a magam variációját.


Hozzávalók:
20 dkg liszt (10 dkg fehér tönköly és 10 dkg teljes kiőrlésű lisztet használtam)
25 dkg hideg vaj
25 dkg túró
1 tk sütőpor
10 dkg félkemény sajt
2 kk só
1 tojás
mák a szóráshoz


  1. A sajtot reszeljük le.
  2. Keverjük össze egy nagy tálban az összes hozzávalót.
  3. Tegyük a tésztát folpackba, majd pihentessük hűtőszekrényben legalább fél órán keresztül.
  4. A  tésztát lisztezett gyúródeszkán nyújtsuk kb. ½ cm vékony téglalappá, majd szórjuk meg mákkal a tetejét,  Vágjuk fel a tésztát kb. ½ cm széles tetszőleges hosszúságú csíkokra.
  5. A rudakat tegyük bele a sütőpapíros tepsibe.
  6. Előmelegített 200 fokos sütőben süssük aranybarnára.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails