2012. november 21., szerda

Fügelekvár

....mely egy löttyintésnyi fügepálinkával megbolondítva készült, de természetesen készíthetjük alkohol nélkül is, vagy például konyakkal!

Mivel nagyon sok lekvárom van itthon, és közel sem fogy olyan ütemben, mint ahogyan eltettem így nem terveztem  már lekvár eltevést az idei évre, de közbeszólt az élet, pontosabban az olvasóim.
Valójában a facebook-on ma kisorsolásra kerülő ajándékcsomagba készült ez az adag lekvár, mert több olvasói megjegyzésben is volt arra utalás, hogy legyen füge is a csomagba. Mivel a füge frissen elég könnyen romlandó és már nem is igazán teremnek finom, édes példányok Nálunk, így remélem, hogy egy üveg általam készített fügelekvárnak is fog örülni a szerencsés nyertes:)


Hozzávalók: 
70 dkg füge
2 cl fügés pálinka vagy pl konyak
1 citrom leve
1 kk fahéj
cukor vagy édesítőszer



  1. A fügét mossuk meg. Vágjuk le a fügék szárát és vágjuk össze nagyobb darabokra. 
  2.  Adjuk hozzá a citrom levét valamint a fahéjat
  3. Alacsony lángon főzzük össze a fügééket kb 20 percig.
  4. Édesítsük ízlés szerint, valamint adjuk hozzá az alkoholt és forraljuk újból össze.
  5. Turmixoljuk össze ízlés szerint (Én úgy turmixoltam, hogy maradjanak benne "darabos részek" is)
  6. Forraljuk össze újból.
  7. Töltsük üvegekbe, majd zárjuk le.
  8. Fordítsuk fejre az üvegeket kb 5 percig.

1 megjegyzés:

Nea írta...

Jujj, ez nagyon szupi. Én biztos örülnék neki.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails