2012. október 7., vasárnap

Túrós-mazsolás kuglóf


Életem első kuglófja, pontosabban mini kuglófjai készültek el a hétvégén. Azt hiszem, hogy eddig azért nem készítettem, mert nem rajongok különösebben a kevert tésztás, krém nélküli édességekért,sokkal, de sokkal  inkább a könnyedebb, krémesebb sütiket szeretem.

Talán már egy éve is van, hogy a most először használt mini kuglófformákat megvettem és így folyamatosan motoszkált a fejemben, hogy csak kéne benne sütni valamit, ha már egyszer itthon állnak.


Régebben néha-néha készítettem muffint, vagy egyéb hasonló jellegű süteményt, de mára már annyira nem vagyok az effélékhez berendezkedve, hogy miután bekevertem a tésztát, akkor vettem észre, hogy mégcsak sütőporom sincs itthon. Rövid bosszankodós és tanakodás után eszembe jutott szerencsére, hogy van itthon szódabikarbóna, így az került bele.

A kuglóf tésztája szerintem nagyon jóra sikeredett, a vanília kivonattól ízletes, a viszonylag nagy mennyiségű túrónak köszönhetően kellemesen telt és szaftos lett.



Hozzávalók:
25 dkg túró
15 dkg liszt (7, 5 dkg tönkölylisztet, és 7, 5 dkg teljes kiörlésű lisztet használtam)
10-15 dkg cukor vagy cukorhelyettesítő (15 dkg-ot  használtam, így kellemesen édes lett)
2 teáskanál sütőpor vagy szódabikrabóna
10 dkg puha vaj + kevés vaj a kuglóffornák kikenéséhez
2 db tojás
1 citrom vagy lime leve
2 kupica vanilia kivonat vagy 1 rúd vanília magja
1 nagy marék mazsola



  1. A tojások fehérjét  verjük fel kemény habbá.
  2. A tojások sárgáját a cukorral keverjük ki habosra.
  3. Adjuk hozzá a túrót, a citrom levét, a puha vajat és a sütőport és keverjük össze.
  4. Adjuk hozzá a lisztet és a mazsolát és keverjük el. 
  5. Vajazzuk ki a  kuglófformákat, majd tegyük bele a tésztát.
  6. Előmelegített sütőben 180 fokon süssük aranybarnára a kuglófokat. Tűvel, vagy késsel ellenőrizzük, kész-e azaz hogy nem ragad--e rá a tészta.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails