2012. október 16., kedd

Paprika krémleves


Azt hiszem, hogy eddig még nem volt olyan nyár, amikor több paprikát ettem volna, mint paradicsomot. Az idei évben azonban így történt, melynek több oka is volt. Egyrészt azért, mert nem voltak olyan igazán jóízű paradicsomok, mint máskor, legalábbis Én sose olyanokat vettem. Ezzel ellentétben paprikából mindig nagyon finomat sikerült választanom, és ennek köszönhetően gyakran ettünk paprikát, illetve ebből készült fogásokat.
A következő levest többször készítettem az elmúlt hetekben, hónapokban, csupán a feltéteket variáltam. Sajttal, pirított mandulával, és pirított fűszeres kenyérkockákkal is tudom ajánlani!


Hozzávalók:
5-6 db húsos kápia vagy pritamin paprika
1 fej vöröshagyma
5 dl húsleves (vagy alaplé esetleg víz)
2 dl tejszín
bors

olíva olaj



  1. A paprikákat mossuk meg és hagyjuk megszáradni vagy töröljük szárazra.
  2. Tegyük a paprikákat sütőpapírral kibélelt tepsibe és 200 fokon süssük meg őket annyira, hogy a héjuk kezdjen feketedni. 
  3. A megsült paprikákat még melegen tegyük légmentesen lezárható tálba és hagyjuk kb fél órán keresztül állni.
  4. A paprikáknak távolítsuk el a szárait, húzzuk le a háját és távolítsuk el a magjait (ne mossuk le).
  5. A felkockázott hagymát olíva olajon dinszteljük meg.
  6. Adjuk hozzá a paprikák húsát, majd öntsük fel a húslevessel és sózzuk illetve borsozzuk és főzzük össze.
  7. Adjuk hozzá a tejszínt, majd turmixoljuk össze simára.
  8. Forraljuk össze és tálaljuk és ha még szükséges  fűszerezzük.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails