2012. április 9., hétfő

Sárga túró

Valószínűleg így húsvét hétfőn már senki fejében nem fog szöget ütni, hogy: Tényleg! csinálok egy ki sárga túrót! Aki ismeri és szereti az már elkészítette a napokban és talán már el is fogyott a java.......
Én az idei évben készítettem először ezt a szabolcsi húsvéti fogást annak ellenére, hogy évek óta minden húsvéti menübe be van tervezve. 


Sok recept található a neten különböző ízesítésekkel (vaníliás, fahéjas, sós stb...) Alapvetően a tojás és tej az alapja, és ahány dl tejet használunk, annyi tojás szükséges hozzá. Én azt hiszem, hogy egy viszonylag hagyományos variációt választottam, nem készítettem túl édesre, és csak mazsolával dúsítottam. A felvert tojásokat Én teljesen simára kevertem, de csak azért, mert a tojásfehérje darabokat nem igazán szeretem. Akinek nincs ilyen gondja, javaslom, hogy ne keverje ki teljesen simára a tojást. Ebben az esetben az elkészült sárga túróban a fehérje darabok, imitt-amott szépen ki fognak rajzolódni!



Hozzávalók:
1liter tej
10 db tojás
3 evőkanál cukor (nyírfacukrot használtam)
egy csipet só
5 dkg mazsola


  1. A tejet forraljuk fel a megmosott mazsolával együtt.
  2. A tojásokat üssük fel  keverjük alaposan össze
  3. Adjuk hozzá a tojáshoz cukrot és a sót és keverjük el.
  4. Folytonos keverés mellett öntsük a tojást a tejbe, majd főzzük egészen addig, amíg túró-szerű massza lesz belőle.
  5.  Egy tálba tegyünk egy szűrőt, majd a szűrőt béleljük ki egy laza szövésű konyharuhával. Öntsük bele a masszát, majd nyomkodjuk el és formázzunk belőle gömböt.
  6. Tegyük a készülő sárga túrót hűtőbe egy éjszakára. Ez idő alatt a savó kicsöpög belőle és a sajt állagához hasonló túrót kapunk.
  7. Tálaljuk a húsvéti sonkához szeletelve! 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails