2016. június 22., szerda

Karfiolkenyér szalámival és mozarellával

A napokban többször is találkoztam a neten a karifolkenyér receptjével, aminek tulajdonképpen semmi köze a kenyérhez, ugyanis lisztet egyáltalán nem tartalmaz. Régebben szerepelt a blogon egy "karfiol alapú pizza" ahhoz viszont  nagyon hasonlít.

Próbáljátok ki, mert nemcsak nagyon finom, hanem nagyon egészséges is a sok-sok karfioltól :)
Én most házi szalámit és mozarellát tettem rá feltétnek, de nyugodtam lehet variálni ízlés szerint.


Hozzávalók:
1 kisebb karfiol
1 tojás
1 bögre reszelt sajt (cheddar sajtot használtam)
1 gerezd fokhagyma


Feltétnek:
10 dkg mozarella
bazsalikom
15 dkg szalámi
bors

  1. A karfiolt aprítógépben daráljuk össze morzsásra. Ügyeljünk arra, hogy ne legyen pépes, hanem maradjon még darabos, morzsás állagú.
  2. A sajtot reszeljük le és keverjük össze a felét a karfiollal, a tojással, a reszelt fokhagymával és sózzuk meg ízlés szerint.
  3. Tegyünk sütőpapírt egy tepsibe. Halmozzuk bele a masszát és formázzunk a masszából kb fél cm vastagságú téglalapot. 
  4. Előmelegített 200 fokos sütőben süssük kb 10 percig. épp annyira, hogy kezdjen barnulni  a teteje.
  5. Vegyük ki a sütőből, szórjuk rá a maradék fél bögre sajtot. Tegyük rá a szalámit, valamint a felkarikázott mozarellát. Süssük készre kb 5 perc alatt.
  6. Szórjuk meg friss bazsalikommal és ízlés szerint borssal. Hidegen és melegen is fogyaszthatjuk.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails