2013. szeptember 20., péntek

Diós tészta "extra"

Remélem nem hangzik a recept neve túlságosan nagyképűen, de nem jutott ettől jobb receptcím az eszembe és hát ez hiszem, hogy ez tényleg jóval több, mint egy egyszerű diós tészta....
.
Voltatok már úgy, hogy egy étel nem ment ki a fejetekből? Én most így voltam napok óta a diós tésztával, de az a legjobb az egészben, hogy a diós/mákos és úgy általában az édes tésztákért sose rajongtam, és így nem is szoktam készíteni. Ennek ellenére nem igazán tudtam elszakadni a diós tészta gondolatától.....

Aztán sikerült megfogalmaznom magamban, hogy igen Én ennék valamilyen édes tésztát amiben van dió is, de talán mégse azt a klasszikusat. Több minden, például tejszín, tejföl, lekvár is megfordult a fejemben, amivel lehetne fokozni, aztán végül egy karamellizát diós mascarponés feltéttel készítettem el. Nekem nagyon-nagyon ízlett!


Hozzávalók (1 adaghoz)
3 marék finomra őrölt dió
1 ek vaj
3 ek cukor (kókuszcukrot használtam, lehet másféle is például nádcukor is)
10 dkg mascarpone

+  ízlés szerint szélesmetélt (pl. fettuccine. tagliatelle) 

  1. Egy teflonos serpenyőt hevítsünk fel.
  2. 3 ek cukrot és 1 ek vajat tegyünk bele és karamellizáljuk meg.
  3. Tegyük hozzá 2 ek diót és pirítsuk le enyhén.
  4. A mascarponét keverjük ki krémesre.
  5. Keverjük össze a mascarponét a diós keverékkel.
  6. Főzzük ki a tésztát
  7. Forgassuk össze a kifőtt tésztát a mascarponés dióval majd szórjuk meg 1 ek dióval.
  8. Tálaljuk ízlés szerint porcukorral.

2 megjegyzés:

Vicuska írta...

Ezt már likeoltam :) Ki fogom próbálni!

Mézesélet írta...

Köszönöm Vicuska! szerintem nem fogsz csalódni... :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails