2013. május 9., csütörtök

Fonott kalács


Meghoztam annak a fonott kalácsnak a receptjét amelyet még húsvétkor készítettem. Igaz, annyira ízlett, hogy azóta már elkészítettem még egyszer dupla adagból egy családi rendezvényre. Az eredeti receptet Farkas Vilmos oldalán találtam, és csak egy kicsit változtattam rajta, de száz szónak is egy a vége, ez a recept úgy ahogy van tökéletes. Az oldalon találtok videót és a formázásról, Én mivel nagyon siettem erre nem fektettem nagy súlyt, csak simán három szálból megfontam:)


Hozzávalók (50 dkg-os kalácshoz)
450 g liszt (tönkölyliszet használtam)
45 g porcukor
34 g vaj
34 g tojás sárgája (kb. 2 kisebb tojásé)
20 g élesztő
4 g só
165 ml langyos tej



  1. Egy kevés tejben keverjük el az élesztőt, a tojássárgáját és a porcukrot. Majd az összes összetevőt gyúrjuk össze és dagasszuk simára.
  2. Hagyjuk érni a tésztát 20 percig, majd gyúrjuk át és további húsz percig pihentessük. 
  3. A tésztát osszuk hatfelé, és gömbölyítsük fel a kis darabokat. Rövid pihentetés után sodorjuk meg a szálakat, figyeljünk rá, hogy a szálak a végeik felé folyamatosan vékonyodjanak. Fonjuk össze a szálakat és kenjük le egész tojással majd húsz percig kelesszük, meleg gőzös helyen. 
  4. Szobahőmérsékleten pihentessük, míg meg nem szárad rajta a tojás. Ekkor kenjük le újra, és továbbra is hagyjuk szobahőmérsékleten pihenni, míg meg nem szárad rajta a tojás. Így összesen maximum 35 percet kelesszük. 190 C-fokos előmelegített, gőzmentes sütőben 22-23 perc alatt süssük készre.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails