2012. augusztus 16., csütörtök

Bodzalekvár

Már tavaly úgy voltam vele amikor megláttam a következő bodzalekvárt, hogy ezt egyszer ki kell majd próbálni! Aztán már-már el is feledkeztem róla, valamint ezen a nyáron nem is terveztem különösebben, hogy teszek el lekvárt, mert  van egy kisebb (na jó nagyobb, sok-sok üveg) készletem az elmúlt évekből.....



Múlt héten aztán úgy alakult, hogy belebotlottam egy bodzabokorba és rögtön bekattant a tavaly látott lekvár..... Innen már nem volt megállás, csak egy probléma volt, mégpedig az, hogy a bodzabokrot igen nehezen lehetett megközelíteni, és így csak egy üveg lekvárra való bodzát sikerült szüretelni.

Már napok óta kóstolgatom ezt a lekvárt és szerintem zseniális, a legfinomabb lekvárok egyike a bodzalekvár. Remélem, hogy a hétvégén még találok majd bodzát, mert mindenképpen szeretnék még eltenni néhány üveggel.



Hozzávalók (1 3 dl-es üveghez)
40 dkg érett bodzaszem
20 dkg nyírfacukor
2 citrom vagy lime leve
2 tk jam fix 3:1



  1. A  bodzaszemeket mossuk meg.
  2. Tegyük bele a bodzát egy lábasba, főzzük össze pár perc alatt, majd botmixerrel turmixoljuk össze.
  3. Amennyiben nem zavaróak a magok a következő lépés kihagyható (engem zavartak)
  4. Passzírozzuk át a bodzás keveréket egy megfelelő méretű szűrön. Ügyeljünk arra, hogy ne legyen túlságosan finom a szűrő, mert akkor nagyon könnyen eltömődik a magoktól.
  5. Passzírozás után öntsük vissza a lábasba, majd adjuk hozzá a nyírfacukrot valamint a citromok levét.  Forraljuk fel és adjunk hozzá a jam fixet és keverjük el, majd néhány percig ismét forraljuk.
  6. Fordítsuk fejre az üvegeket kg 5 percig.


3 megjegyzés:

Csilla írta...

Ez a lekvár engem is nagyon csábít, fel- felbukkan az életemben, hogy készíts már el. :))) Irtó guszta! Ha még lesz energiám főzök az idén én is. :)

Turák Kinga írta...

erre már én is gyúrok egy ideje!!! :) és még szörpöt is szeretnék belőle! :)

Mézesélet írta...

Jövőre többet fogok eltenni. Nagyon finom volt, hamar elfogyott!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails