2012. december 24., hétfő

Fahéjas keksz

Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok minden kedves Olvasómnak!

Remélem, hogy Mindenki megvett mindent amit szeretett volna és a menü is kezd körvonalazódni:)
Advent harmadik vasárnapján sütöttem a következő kekszet, mely a tésztájába kerülő sok fahéj miatt igazi karácsonyi kekszre sikeredett. 


Hozzávalók:
5 dkg mandula
15 dkg liszt vagy (7,5 dkg tönköly és 7,5 dkg teljes kiőrlésűt használtam)
1 tojás
12 dkg vaj
7 dkg étcsokoládé (Én 85%-os Lindt-et használtam)
15 dkg cukor vagy cukorhelyettesítő (kókuszcukrot használtam)
1tk sütőpor

4 tk őrölt fahéj



  1. A liszthez adjuk hozzá az őrölt mandulát, a fahéjat, a  tojást, a cukrot, a sütőport valamint a összekockázott hideg vajat és morzsoljuk össze az egészet. Adjuk a tésztához az apró darabokra szeletelt csokoládét és és gyúrjuk az egészből homogén tésztát.
  2. A tésztát csomagoljuk be folpackba és tegyük be legalább 1 órára hűtőszekrénybe.
  3. Lisztezett deszkán formáljunk a tésztából hengert, majd vágjuk a hengerből kb fél cm vastagságú korongokat. (vagy nyújtsuk ki és szaggassuk ki formával)
  4. Előmelegített sütőben, sütőpapírral kibélelt tepsiben süssük ki a kekszeket 180 fokon kb.8-10 perc alatt.

A sütőből kivéve a kekszek még puhák, de kis idővel pont ideális keménységűvé válnak

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails