2012. február 5., vasárnap

Háromcsokis torta

Keresztlányom 6. születésnapjára készítettem a következő tortát, melyet szombaton ünnepeltünk. A torta kigondolásánál nagyon könnyű dolgom volt, ugyanis az volt a kívánság, hogy valami hasonló krémes torta készüljön, mint amilyen ez a háromcsokis pohárkrém  volt. Így aztán  a torta háromféle csokoládéval (tej, ét, fehér) készült. Felvágott állapotban sajnos nem volt módom lefényképezni, pedig igazán mutatós volt ahogyan a rétegek elkülönültek egymástól. A torta tetejét  a gyerekszülinapra tekintettel cokoládédrazséval készítettem, de anélkül is teljes értékű tortát kapunk.)



Hozzávalók
A 3 db laphoz:
9 db tojás
18 dkg liszt (csökkentett szénhidráttartalmú lisztet használtam)
18 dkg cukor (nyírfacukrot használtam)
A krémhez:
5 dl tejszín
50 dkg mascarpone
6 lap zselatin
9 ek tej
10 dkg tejcsokoládé
10 dkg fehércsokoládé
10 dkg étcsokoládé
2 ek keserű kakaópor
2 ek nyírfacukor

csokoládédrazsé a torta tetejére





A tortához 3 lapot sütöttem egyesével a megadott alapanyagokból, de természetesen  meg lehet egyben is sütni a piskótát. Én mindig külön sütöm meg a különféle tortákhoz a lapokat, mert így szebbek, és szerintem egyszerűbb is hogy nem kell keresztben szétvágni. Én 26 cm-es tortaformát használtam.

A lapokhoz egyben vagy egyesével készítsük el a tésztát.
  1. A tojások fehérjét  a cukor felével verjük fel kemény habbá.
  2. A tojások sárgáját a cukor másik felével keverjük ki. Addig keverjük amíg teljesen krémes lesz, és szinte kezd kifehéredni.
  3. A tojásfehérjét keverjük hozzá lazán a tojássárgájás krémhez.
  4. Szitáljuk bele a tojásos keverékbe a lisztet és lassan, lazán keverjük el.
  5. Osszuk el a tésztát háromfelé.
  6. Sütőpapírral kibélelt kapcsos tortaformában süssük készre a lapokat. Tűvel, vagy késsel ellenőrizzük, hogy nem ragad-bele a tészta.
  7. A tejszínt verjük fel kemény habbá.
  8. A tejcsokoládét gőzfürdő felett olvasszuk fel, majd keverjük hozzá a mascarpone harmadához .2 db zselatinlapot áztassunk be hideg vízbe, majd  melegítsünk fel 3 ek tejet. A meleg tejbe a megpuhult zselatinlapot tegyük bele és keverjük el, majd öntsük a mascarponés krémhez és keverjük el alaposan.
  9. A tejszín harmadát tegyük a csokis krémhez, keverjük el majd hagyjuk hűvös helyen annyira megszilárdulni, hogy könnyen kenhető legyen (kb. 10-15 perc)
  10. A tejcsokis krémmel kenjük meg az első tortalapot.
  11. A második réteg hasonlóan készül- Az étcsokoládét gőzfürdő felett olvasszuk fel, adjuk hozzá két ek kakaóport és 2 ek nyírfacukrot majd olvasszuk keverjük ki simára. A csokoládét keverjük hozzá a mascarpone harmadához. 2 db zselatinlapot áztassunk be hideg vízbe, majd melegítsünk fel 3 ek tejet. A meleg tejbe a megpuhult zselatinlapot tegyük bele és keverjük el, majd öntsük a mascarponés krémhez és keverjük el alaposan. A tejszín harmadát tegyük a csokis krémhez, keverjük el majd hagyjuk hűvös helyen annyira megszilárdulni, hogy könnyen kenhető legyen (kb. 10-15 perc)
  12. A harmadik réteghez a fehércsokoládét  gőzfürdő felett olvasszuk fel. A fehércsokit keverjük hozzzá a mascarpone harmadához. 2 db zselatinlapot áztassunk be hideg vízbe, majd melegítsünk fel 3 ek tejet. A meleg tejbe a megpuhult zselatinlapot tegyük bele és keverjük el, majd öntsük a mascarponés krémhez és keverjük el alaposan. A tejszín harmadát tegyük a csokis krémhez, keverjük el majd hagyjuk hűvös helyen annyira megszilárdulni, hogy könnyen kenhető legyen (kb. 10-15 perc)
  13. A fehércsokis krémmel kenjük be a torta tetejét és oldalát.
  14. Tegyük hűtőszekrénybe legalább 8 órára fogyasztás előtt.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Mézeske!
Azt szeretném kérdezni, hogy neked semmiféle gondod nem volt a piskóta sütésével? Mert nekem sajnos egyfolytában bajom van vele. Nem akar szépen felemelkedni, csak minimálisan. Most is 6 tojásból sütöttem piskótát (fele persze lisztkeverék) 23-as formában,és messze nem úgy néz ki, mint egy 6 tojásosnak kellene. Egyszerűen nem lesz szép magas. :(

Mézesélet írta...

Nagy kár, hogy nem tudtam lefényképezni a tortát felvágva, mert tökéletes lett a piskótája:) Most amúgy még kísérletező kedvemben is voltam, így a lapokhoz különböző liszteket használtam (MM, új Norbi keverékliszt, Zéro6). Mind a három jól sikerült. Ami fontos szerintem az az, hogy mind a tojásfehérje, min a tojássárgájás keverék legyen nagyon jól kidolgozva! Egyben még nem próbáltam sütni, Én mindig külön készítem el a lapokat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails