2012. szeptember 17., hétfő

Ketchup II.

Mivel tökéletesen meg voltam elégedve a tavaly eltett ketchup receptemmel, így annak rendje és módja szerint múlt héten bevásároltam minden hozzávalót az elkészítéséhez. Aztán amikor nekikészülődtem a befőzéshez, úgy voltam vele, hogy csak kéne valamit változtatni, újítani a recepten. 
Sokat ötletelni, pláne vásárolni nem volt már időm, így lényegében az került még bele amit itthon találtam....Fél kg alma egy fél zeller, olíva olaj, és valamivel több bors és oregano került az alaprecepthez. 


Hozzávalók:
2 kg paradicsom
1 kg kápia paprika
0,5 kg vöröshagyma
0,5 kg alma
fél zeller
1 ek só
cukor vagy édesítőszer
1 ek mustár
2 tk bors
2 dl 10%-os ecetnek megfelelő mennyiségű ecet ( almaecet, fehérborecet, esetleg sima étkezés ecet)
7 db babérlevél
3 tk oregano
4 tk bazsalikom
1 dl olíva olaj
natrium benzoát
  1. A paradicsomot és a paprikát mossuk meg. A vöröshagymát és a zellert tisztítsuk meg.
  2. A paradicsomokat  és a paprikákat csumázzuk ki és vágjuk össze nagyobb darabokra. Adjuk hozzá a nagyobb darabokra összevágott hagymát, almát és a zellert
  3. Tegyük hozzá a mustárt, az ecetet, a sót, a babérlevelet és a borsot.
  4. Alacsony lángon lefedés nélkül főzzük kb 2 órán keresztül. Időnként keverjük meg, nem kell túl sokszor.
  5. Szedjük ki a babérleveleket és a zellert és turmixoljuk össze az egészet.( Mivel nem rajongok a zellertízér, így Én turmixollás előtt kivettem belőle, de akár nyugodtan bent is hagyható)
  6. Adjuk hozzá az oreganót és a bazsalikomot.
  7. Édesítsük ízlés szerint valamint tegyük hozzá az olíva olajat.
  8. Folyamatos kevergetés mellett forraljuk össze az egészet.
  9. Adjunk hozzá egy kevés (kb fél kk natrium-benzoátot) és keverjük el.
  10. Töltsük üvegekbe, majd zárjuk le és fordítsuk az üvegeket fejre kb 10 percre.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails