2013. december 22., vasárnap

Mandulás omlós keksz (Mantecado)

Az az igazság, hogy nagyon sok szakácskönyvem, gastro magazinom van, de soha nem szoktam belőlük konkrétan sütni/főzni........
Valahogy mindig is úgy volt ez Nálam, hogy nagyon szerettem olvasgatni a különböző recepteket, de mihelyst a konyhában találtam magam, képtelen voltam megállni, hogy ne változtassak a recepten valamit, ha csak egy kicsit is...... de eltértem a leírtaktól :)


Most viszont jelentem, nem így történt! A Stahl magazin téli számában találtam egy nagyon szimpatikus keksz receptet és elhatároztam, hogy bizony ezt úgy ahogy van megsütöm és nem fogok rajta változtatni semmit! Így is történt, csak ajánlani tudom, nagyon jó kis recept ez, a végeredményként kapott keksz pedig  a fűszerektől/ízesítéstől igazi karácsonyi ízvilágú!


Hozzávalók:
45 dkg liszt
10 dkg mandula finomra őrölve
1/2 kk őrölt fahéj
1/4 kk só
34 dkg puha sertészsír
4 tojássárgája
30 dkg cukor
1 narancs reszelt héja
4 ek ánizslikör (ouzot használtam)

A tetejére a porcukorhoz:
12 dkg cukor
1/4 vaníliarúd darabokra vágva



  1. A sütőt melegítsük előre 175 fokra.
  2. A lisztet, a mandulát, a fahéjat és a sót keverjük össze.
  3. A zsírt, a tojássárgáját, a cukrot, a narancshéjat dolgozzuk össze.
  4. Szórjuk hozzá a lisztes keveréket és öntsük hozzá az ánizslikört, majd gyúrjunk belőle tésztát.
  5. Formázzuk a tésztából diónyi korongokat, és egymástól kb 8 cm-re téve a sütőpaírral kibélelt tepsiben lapítsuk el őket.
  6. Kb 25 perc alatt süssük készre sorban a kekszeket (4 tepsi lesz belőle)
  7. Daráljuk össze a kekszek tetejére való cukrot és a vaníliarudat.
  8. A megsült kekszeket kicsit hagyjuk kihűlni, majd mártsuk bele a kekszek tetejét a cukorba, majd hagyjuk teljesen kihűlni.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails