2012. szeptember 21., péntek

Paradicsomlé "télire"

Az elmúlt hetekben sokat szorgoskodtam a konyhában, és ennek köszönhetően sikerült is megtöltenem a kamrapolcot a télire sok-sok finomsággal. Tettem el sok-sok lecsót, készült ketchup, aszalt paradicsomcsalamádé és néhány üveg pizza szósz is.

eg

Sokat gondolkodtam, hogy egyáltalán feltegyem-e ide a blogra a szimpla paradicsomlevet, de aztán néhány beszélgetés az ismeretségi körömben meggyőzött arról, hogy igenis is a helye! Hogy miért is? Azért, mert szerintem ez a leggyorsabb módja a paradicsomlé eltevésének. Sokan nehezen állnak neki az elkészítésének, mert azt gondolják, hogy legalább egy fél napos program lesz a vége....


A klasszikus módszernél ugyebár passzíroznak, dunsztolnak és így valóban az egész eltevés órákig tart.
Nos, Én nem passzírozok, nem dunsztolok, valamint még egy kicsit trükközök is, és a forralási időt is minimálisra rövidítem. Szóval egy szó, mint száz, Én ennél a módszernél nem ismerek se egyszerűbbet, se finomabbat :)



Hozzávalók:
befőzési paradicsom
natrium-benzoát


  1. A paradicsomokat mossuk meg alaposan.
  2. Forraljunk fel vizet. A paradicsomok héját kereszt irányban vagdossuk be, majd néhány percre tegyük őket bele a forró vízbe. Miután kivettük a vízből könnyedén le tudjuk húzni a paradicsomok héját..
  3.  Egy nagyobb fazékba tegyük bele a paradicsomokat és alacsony lángon lefedés nélkül főzzük  addig amíg sok víz eltávozik belőle és sűrűsödik. Időnként keverjük meg, nem kell túl sokszor.
  4. Merjük át a paradicsomot a turmixgépbe és turmixoljuk át jó alaposan.
  5. Tipp!!! Tumixolás után tegyük be mikrohullámú sütőbe és forrósítsuk fel, így megspórolhatunk némi időt, fáradságot.
  6. Az összeturmixolt paradicsomot merjük vissza a fazékba és forraljuk fel. Közben folyamatosan kevergessük! 
  7. Adjunk hozzá egy kevés natrium-benzoátot és keverjük el.
  8. Töltsük alaposan kimosott üvegekbe, majd zárjuk le és fordítsuk az üvegeket fejre kb 10 percre


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails