2012. január 28., szombat

Püré lilaburgonyából

Eredetileg nem terveztem, hogy felteszem a lilapürémet a blogra, mely egy egyszerű, de nagyszerű ebéd körete volt. Aztán az érdekesség kedvéért tettem fel róla  egy képet  a facebookra.  A képet látva többen is kérdezték, hogy milyen az íze, hol lehet vásárolni, milyen a tápanyagtartalma stb.... Nos, aki nem ismerné, ízre ugyanolyan, mint a hagyományos burgonya, inkább csak érdekesség, hogy lila színben pompázik. Több információt a http://www.lilaburgonya.hu/ olvashattok.



Amire azonban nem tudtam válaszolni, és sehol sem találtam meg, az az, hogy milyen a tápanyag, szénhidráttartalma ennek a burgonyának. Én úgy tippelem, hogy hasonló lehet, mint a hagyományosé, de ha esetleg valaki tudja a pontos választ, kérném, hogy írja meg. Visszakanyarodva a püréhez.......ugyanúgy készítettem, mint a hagyományos burgonyából készültet. Vajjal és tejföllel, szerintem így lesz igazán finom és krémes.

Időközben egy kedves olvasóm megírta Nekem, hogy hol tudom megnézni  a lilaburgonya tápanyagtartalmát: http://www.caloriegallery.com/foods/calories-in-purple-potatoes.htm




Hozzávalók:
80 dkg burgonya
kb 0,3 dl tejföl
kb 4 dkg vaj




  1. A burgonyát hámozzuk meg és vágjuk össze nagyobb darabokra.
  2. Sós vízben főzzük meg a burgonyát, majd szűrjük le.
  3. Burgonyanyomóval nyomkodjuk össze az egészet.
  4. Adjuk hozzá a vajat és a tejfölt, és habverővel keverjük össze.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails