2012. június 22., péntek

Edzem a testem.hu

Akik már régebb óta követik a blogot talán tudják, hogy egy ideje odafigyelek a táplálkozásomra. Az elmúlt évben az étrendemnek köszönhetően sikerült is néhány kilótól megszabadulnom, de ahogyan ez lenni szokott eljött az az időszak is, amikor csak-csak nem moccantak tovább azok a makacs kilók.....



Nem tudom, hogy ez az állapot meddig tartott volna, mert Nálam szerencsésen alakultak a dolgok és éppen ebben az időszakban ismertem meg az edzem a testem facebook oldalát. Az oldal tulajdonosa Klein István személyi edző akinek ezúton is szeretném megköszönni a segítségét! Így az eltelt néhány hónap távlatának eredményeiből már biztosan állíthatom, hogy nélküle biztosan nem jutottam el volna addig, hogy tudatosan és kitartóan edzek. István ugyanis időközben az edzőm lett, ha nem is a klasszikus formában....Mivel sok-sok kilométerre élünk egymástól, így a tanácsadás online formában történik és  napi szinten kapok mind táplálkozási mind pedig edzéssel kapcsolatos fontos tanácsokat, útmutatásokat.

Fogadjátok szeretettel a Klein Istvánnal készített rövid elbeszélgetést!


Mikor kerültél a sport közelébe?
Mióta az eszemet tudom. Még általános iskolába jártam, mikor elkezdtem cselgáncsozni és egészen érettségi évéig rendszeresen jártam is az edzésekre.

Mi volt a legnagyobb sportsikered?
Cselgáncs versenyen országos bajnokságon második helyezést értem el.

Edzőként mit tartasz a legnagyobb sikerednek?
Mivel minden embernek a saját problémája a legnagyobb és az én dolgom segíteni nekik, ezért nem rangsorolom az eredményeket. Van akinek egy kiló fogyás ugyanakkora siker, mint másnak 20, vagy éppen egy fiatal srácnak, ha kettővel többet tud belenyomni egy adott súlyba. Nekem az a szerencsém, hogy egyformán sikerként élem meg, így minden nap boldogan megyek haza. 

Mit javasolnál egy olyan embernek aki még sose járt edzőteremben?
Olvassa el a honlapomon az alábbi cikket!

Manapság nagyon sok edzőterem van, mi alapján válasszunk termet?
Elsősorban megközelíthetőség talán a szempont, hogy ne vegyen el túl sok időt az oda, illetve visszautazás. Másodsorban a hely hangulata és felszereltsége, végül de nem utolsó sorban döntő lehet a személyzet felkészültsége, segítőkészsége.

A nap melyik szakaszában célszerűbb edzeni?
Azok az igazán szerencsések, akik maguk osztják be idejüket, így tetszőlegesen választanak időpontot az edzésre A többség sajnos kényszerpályán mozog, viszont vannak napszakok, amik kifejezetten ideálisak egy-egy edzésprogram végrehajtására, mint például a reggeli, éhgyomorra végzett zsírégető edzés, ami az alacsony szénhidrátraktárak miatt hatékonyabb. Pont ennek ellentéte a súlyzós, vagy nagy intenzitású kardió edzés, melyhez jól feltöltött raktárak kellenek, hogy kellő intenzitással tudjuk a teljes edzést végezni, így inkább a délutáni, koraesti órákat javasolnám. Ami mindenképpen kerülendő, az a késő esti órákban történő nagy intenzitású edzés, mert a túlpörgetett szervezetnek idő kell, míg megnyugszik. Ha hajnalban tudunk csak elaludni és reggel kelni kell, az a terhelhetőség rovására megy és a céloktól történő távolodásához vezet.

Mi azok a legfőbb hibák, amit legtöbbször egy olyan ember elkövet az edzőteremben, aki nem sportol rendszeresen?

A fokozatosság az, amire minden kezdőt és újrakezdőt figyelmeztetnem kell. A legtöbben azt a hibát követik el, hogy azt hiszik, mindent ugyanott tudnak folytatni, ahol abbahagyták.

Hány edzést javasolsz szintfenntartás céljából?
Attól függ, mi az a szint, amit fent akarunk tartani. Általános karbantartásra 2-3 edzés elegendő hetente.

Hány edzést javasolnál fogyni vágyóknak?
Az a terhelhetőségüktől és a regenerálódó képességüktől függ. Eleinte általában minden másnap, majd a terhelhetőség javulásával lehet gyakrabban is mozogni. A pihenőidőt az is meghatározza, hogy az adott edzés mennyire volt hosszú és kimerítő.

A fogyáshoz mire kell jobban odafigyelni a étkezésre vagy a megfelelő mennyiségű sportra?
Miután naponta legfeljebb egyszer edzhetünk, enni viszont legalább ötször ajánlott, így a hangsúly elsősorban az étkezésen van. Arról nem is beszélve, hogy egy adag étellel akár 2000kalóriát is be lehet vinni, de ennek az elégetéséhez még egy 130 kilós férfiembernek is két óra kell .

Neked is oda kell figyelned a táplálkozásra?
Természetesen én sem szeretek az árral szemben úszni, de elég jól haladok az önismeret rögös útján, így már tudom, mikor, mit engedhetek meg magamnak és mivel tudom ellensúlyozni a kihágásaimat és mi az ára a bűnbeesésnek http://static.ak.fbcdn.net/images/blank.gif 

…és akkor mivel ez egy gasztroblog lenne pár ilyen jellegű kérdés is. Mi a három kedvenc ételed?
 töltött káposzta, juhtúrós sztrapacska, marhahús leves, mátrai borzas, májas hurka és szerintem tudnám még folytatni http://static.ak.fbcdn.net/images/blank.gif

Tudsz főzni?
Főzni mindenki tud, csak legyen aki megeszi! http://static.ak.fbcdn.net/images/blank.gif Nagyon ritkán szoktam főzni, akkor inkább egytál ételeket sok zöldséggel, elsősorban csirkehúsból.

Mi a 3 kedvenc alapanyagod?
Erre a kérdésre a legnehezebb válaszolni. Otthon mindig abból alkotok amit találok, a bevásárlást viszont nem én szoktam intézni. A lényeg, hogy sok zöldség, hús és egy kis sajt mindig jó ha van a közelben. Szívesen használok mézet és magvakat is.


István! Köszönöm, hogy válszoltál a kérdéseimre!



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails